ارتباط ذهن با عضلات

ارتباط ذهن با عضلات


ارتباط ذهن با عضلات:

ارتباط ذهن با عضلات ، علی رغم باور خیلی از افراد، تمرینات مقاومتی فقط خلاصه در جابه جا کردن وزنه از یک نقطه به نقطه دیگر نیست زیرا ذهن نقشی اساسی در پرورش و توسعه جسم دارد. با تیم جمع آوری و تحقیق جهان اسپرت تا انتهای این مطلب همراه باشید.

برای درک بهتر باید بگوییم در واقع اگر دونفر از برنامه تمرینی یکسان استفاده کنند، نتایج براساس شرایط ذهنی شان در تمرین کاملا متفاوت به دست می آید.

مربیان نام این ارتباط را عصبی عضلانی می نامند.

پیت مت کال در کتاب تمرین های هوشمند اینگونه تفسیر میکند: ارتباط ذهن و عضله به این واقعیت اشاره دارد که ماهیچه‌ها منقبض نمی‌شوند مگر اینکه سیستم عصبی مرکزی دستور انجام این کار را بدهد. در واقع، عصب ها به عضلات شما توانایی انقباض داده و توسط مغز شما کنترل می شوند و این به این معنی ست که تفکر آگاهانه می تواند محرک قدرتمندی باشد.

برای مثال، شرکت ‌کنندگانی که مچ دست‌ هایشان به مدت چهار هفته در گچ جراحی بود، اما خم کردن مچ دست بی‌حرکت را به مدت ۱۱ دقیقه در روز و پنج بار در هفته تجسم نمودند، عضلات مچ دستشان دو برابر قوی‌تر از کسانی بود که به خم کردن آن فکر نمی ‌کردند. این تحقیقات در سال ۲۰۱۴ در مجله نوروفیزیولوژی منتشر شد.

مک کال: آنچه که ارتباط ذهن و عضله را در طول تمرین بسیار جذاب می کند این واقعیت است که فقط فکر کردن به اینکه کدام عضله در حین انجام یک حرکت کار می کند می تواند به افزایش فعال سازی کلی کمک کند.

ارتباط ذهن با عضلات
ارتباط ذهن با عضلات

اهمیت ارتباط ذهن و عضله برای دوچرخه سواران:

کوری لوئیس درباره این ارتباط می‌گوید: «این مسئله به ‌ویژه در مسافت های طولانی ‌مدت و هنگامی که سعی می‌کنید از برخورد به موانع یا غلبه خستگی جلوگیری کنید، اهمیت دارد.

او می‌گوید: آموزش مغز برای برقراری ارتباط بهتر با عضلات می‌تواند مزیت خوبی را در مورد عملکرد به همراه داشته باشد.

 به گفته لوئیس، با یک ارتباط بهبود یافته عصبی عضلانی٬ برای مثال با تمرکز بر مکانیک هر حرکت پدال می توانید مصرف اکسیژن خود را بهبود ببخشید، در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و در نتیجه سریع تر برانید.

در واقع، بدن شما با هر ضربه پدال به شما سیگنال هایی می دهد و اینکه آیا به آنها گوش دهید یا نه به شما بستگی دارد. زمانی که به این سیگنال ها گوش می دهید، بهتر می توانید بفهمید که چه اتفاقی برای بدن شما می افتد و چگونه می توانید در صورت لزوم مسیر را اصلاح کنید.

راههای تقویت ذهن و عضلات:

در باشگاه بدنسازی ( جایی که تجهیزات وزنه زدن و تمرینات وجود دارد ) است که شما با تمرینات صحیح، عضلات خود را تمرین می دهید و یاد می گیرید که چطور آنها را به کار گیرید. به گفته وینسنت، پس از آن می توانید عضلات خود را در یک محیط پویا و فعالیت هایی نظیر دوچرخه سواری تقویت نمایید.

برای مثال، مک کال می گوید: «در طول تمرینات تعادلی تک پا، به فشار دادن پا به زمین برای ایجاد ثبات فکر کنید … هنگام انجام تمرینات اصلی مانند پلانک یا پلانک های جانبی، تجسم عضلات مرکزی عمقی که مانند یک کرست ستون فقرات را پوشانده اند می تواند به افزایش فعال سازی و بهبود پایداری هنگام دوچرخه سواری کمک کند…

شما هیچ منفعتی از انجام حرکات بدون هدف یا عجولانه در انجام تمرین نخواهید برد. (این مسئله به اندازه گرم کردن بدن مهم است. این مسئله مربوط به کیفیت است و نه کمیت. به خاطر داشته باشید که حرکات شتابزده به شما کمکی نمی کند. هر تکرار باید با هدف و پایدار باشد تا شما از آن سود ببرید.

در پایان وینسنت گوید این هدفمندی همان چیزی است که به شما کمک می‌کند الگوهای حرکتی هماهنگی را ایجاد کنید که در آن عضلات شما رشد کرده و با هم کار می‌کنند. در حالت ایده‌آل، پس از صرف زمان کافی برای فعال کردن عضلات خود از طریق تفکر آگاهانه، همان عضلات را به عنوان یک عکس العمل مناسب به کار گرفته و فعال نگه دارید تا در نهایت به هدف خود دست پیداکنید.

برای دیدن محصولات و ثبت سفارس بهترین دستگاههای بدنسازی با استاندارد بالا با جهان اسپرت در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *