رایج ترین اشتباهات بانوان در بدنسازی

رایج ترین اشتباهات بانوان در بدنسازی


رایج ترین اشتباهات بانوان در بدنسازی:

رایج ترین اشتباهات بانوان در بدنسازی: اشتباهات متداولی که بانوان در ورزش بدنسازی انجام میدهند ناشی از اطلاعات نکافی و یا غلطی ست که طی سالیان در اذهان آنها ماندگار شده است. با جهان اسپرت همراه باشید تا در این مقاله قصد داریم به این اشتباهات بپردازیم.

 در سالهای گذشته، حضور زنان در باشگاه برای وزنه زدن حرکتی دور از ذهن بود. یکی از دلایل دور ماندن زنان از وزنه زدن این بود که ازخردسالی اینگونه در ذهنشان شکل گرفته بود که وزنه مخصوص اقایان است و بدنی عضلانی به هیچ وجهه برای خانم مناسب نمی باشد و برای همین فقط باید به هوازی بپردازند.

بنابراین اشتباهات بانوان عمدتا مربوط به عدم آگاهی و عدم درک اثرات تمرینات قدرتی بر بدن انسان ها است.

اشتباهات رایج زنان در باشگاه کدامند؟

رایج ترین اشتباهات بانوان در بدنسازی
رایج ترین اشتباهات بانوان در بدنسازی

1.پرهیز از انجام تمرینات مقاومتی:

برخی بانوان در باشگاهها بخاطر ترس از عضلانی شدن بدنشان از تمرین مقاومتی و وزنه زدن پرهیز میکنند! درحالیکه برای داشتن یک برنامه عضلانی باید سالها زحمت کشید و مدام کالری دریافت و از هورمون هایی مثل تستسترون استفاده کرد و برنامه تمرینی خاص هرفرد انجام شود.

مزایا تمرینات مقاومتی و قدرتی:

  • افزایش تراکم استخوان
  • ایجاد اعتماد به نفس و احساس قدرت
  • تقویت و بهبود تراکم عضلات

تمرینات مقاومتی نمی توانند:

  • خطر آسیب دیدگی شما را افزایش دهند؛
  • کاری کنند که شما احساس بدی به خودتان داشته باشید؛
  • آنها نمی توانند بدن شما را شبیه بدن یک مرد کنند؛

2. انجام بیش از حد تمرینات هوازی بنا به دلایل غلط

 در واقع برخی بانوان بر این باورند که با انجام بیش از اندازه این تمرینات توده بدون چربی خود را افزایش داده و چربی های بدن را می سوزانند. اما این یک باور غلط است. درست است که الپتیکال، دوچرخه ثابت و امثال این دستگاه ها، تجهیزات واقعا خوبی برای سوزاندن کالری هستند اما آنطور که واقعا شما تصور می کنید به بدنتان شکل نمی دهند. این دستگاه ها نه تنها نمی توانند یک بدن زیبا و پیکری ایده آل برای شما به ارمغان بیاورند بلکه ممکن است که سفت کردن عضلات را نیز برایتان دشوارتر سازند!

زمانبندی تمرین برای رشد عضلات

3.ترس از سنگین کردم وزنه :

اشتباه رایج دیگر زنان در باشگاه بدنسازی، ترس آنها از شدت تمرین و سنگین کردم وزنه است. به عبارتی آنها از وزنه های بسیار سبک با تکراری زیاد استفاده می کنند.

به خاطر داشته باشید که بلند کردن وزنه های متوسط تا سنگین باید بخشی از برنامه تمرینی هر کسی باشد. در حقیقت، این بخشی ضروری از روند قوی شدن و ساختن عضلات بزرگتر است. شاید در باشگاه خسته شوید، غر بزنید، فریاد بزنید، عرق کنید و…اما هیچ چیز مفید تر از اجرای یک حرکت با وزنه ی سنگین نیست.

4.ترک زودهنگام باشگاه

بسیاری از بانوان تخت تاثیر تصاویر مدل ها و مانکن ها بعد از مدت کوتاهی ورزش و به هدف نرسیدن، ناامید می شوند و باشگاه را ترک میکنند.

دست از مقایسه بردارید و بدانید باید از مسیر لذت ببرید و سخت تلاش کنید تا درنهایت از سلامتی و اندامی زیبا لذت ببرید.

5.هر روز باید تمرین کنید

تمرین هفت روز هفته نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج زنان در باشگاه بدنسازی است. برخی گمان می کنند برای اینکه موفق شوند باید هر روز به تمرین بپردازند. بعضی دیگر نیز از پاگذاشتن به باشگاه دلسرد می شوند زیرا تصور می کنند که رسیدن به نتایج مورد نظر به تلاش مافوق بشری نیاز دارد. از نظر علمی، این وضعیت، فلج تحلیل یا paralysis by analysis نامیده می شود و به شرایطی اطلاق می گردد که در آن افراد در نتیجه تجزیه و تحلیل بیش از حد داده ها یا فکر بیش از اندازه در مورد یک مشکل دیگر قادر به تصمیم گیری نیستند.

درواقع  2 تا 3 جلسه تمرین قدرتی در هفته به مرور زمان می تواند ظاهر و احساس شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

در نهایت توجه داشته باشید که شروع یا استارت کارهای روزمره و ایجاد عادت های جدید کار آسانی نیست. نکته اصلی این است که شما نمی توانید این عادات را نادیده بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *